زنا و رابطه نامشروع
نوشته شده توسط : ریحانه

زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد

 

زنای محصنه و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد از روابط مخرب و مضری است که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

 

زنا و رابطه نامشروع

 

زنا، رابطه جنسی بین مرد وزن و وزن بدون رابطه زناشویی است. مردی را که زنا کرده، زناکار و به زنی که مرتکب زنا می شود، زناکار می گویند. زنا یکی از گناهان کبیره در اسلام است و در شرع نیز از آن نهی شده است. آیاتی نیز در قرآن وجود دارد که به بیان نزول نهی از زن می پردازد.

 

متاسفانه امروزه برخی ناهنجاری های اجتماعی باعث شده تا در مواردی شاهد زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باشیم که می تواند بسیار مخرب و مضر باشد. در ادامه مطلب به بررسی موضوع زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد می پردازیم.

 

موارد مختلف زنا

 

زنا موارد مختلفی دارد که در اسلام برای هر کدام مجازات جداگانه ای در نظر گرفته شده است. این شامل:

 

زنا: زنا به این معناست که زناکار دارای همسر دائمی باشد. به طوری که هر وقت بخواهد با همسرش همبستر شود مانعی ندارد ولی باز هم زنا را قبول کرده است. او زن ندارد و به میل خود مرتکب زنا شده است. به عبارت ساده تر، زنای مجرد را غیر زنا می گویند. از نظر شرع، ازدواج با محارم نسبی حرام است. مادر، دختر، خواهر، خواهر شوهر، خاله، برادرزاده، خاله یا پسر عمه جزء محارم نسبی هستند.

 

برخی از دلایل خیانت زنان

 

در مورد علل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد باید گفت که این رابطه نامشروع دلایل زیادی دارد که در اینجا به برخی از علل و عوامل خیانت زن می پردازیم. برخی از این علل عبارتند از:

 

احساس تنهایی اختلالات شخصیت زن مشکلات اقتصادی سن مجردی تنوع محدود جست و جو و بار فقدان رابطه صمیمانه با همسر

 

احساس تنهایی زن

 

مسائل شخصیتی و روانی وجود دارد که ممکن است زن نتواند با بیکاری و تنهایی کنار بیاید. این زنان وقتی می خواهند تنهایی خود را پر کنند، وقتی می بینند که همسرشان به دلیل کار نمی تواند برای آنها وقت بگذارد، تمایل دارند وقت خود را با جنس مخالف پر کنند.

 

اختلالات شخصیت زن

 

یکی دیگر از علل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل و پسر مجرد، اختلالات شخصیتی است. اختلالات شخصیتی یک زن می تواند بستری برای خیانت او باشد. وقتی روابط نامشروع در یک جامعه رواج پیدا می کند، ممکن است یک زن وسوسه شود که این رابطه را تجربه کند. مسائلی مانند الگوهای غلط، تهاجم فرهنگی و ماهواره می تواند در این گونه خیانت ها دخیل باشد. در نهایت حیثیت خانواده پایمال می شود و دیگر افراد به چارچوب های اخلاقی پایبند نیستند.

 

مشکلات مالی

 

یکی از عوامل زنا و رابطه نامشروع زن متاهل و پسر مجرد مشکلات اقتصادی است. البته این عامل به تنهایی باعث خیانت زنان نمی شود. شایع ترین دلیل می تواند تمایل به مصرف بیشتر، تجمل، مد و خرید بیشتر باشد که فرد را به سمت طرف مقابل سوق می دهد تا مورد حمایت قرار گیرد.

 

زندگی مجردی محدود

 

برخی از خانم ها چون گذشته خوبی نداشته اند یا زندگی مجردی محدودی داشته اند، وقتی می بینند زن و مرد رابطه آزاد دارند سعی می کنند گذشته خود را جبران کنند. به خیانت روی آورید. ارتباط با دوستان ناباب و حضور در مهمانی یکی از مواردی است که می تواند انگیزه خیانت را در این افراد افزایش دهد.

 

تنوع

 

تنوع طلبی یکی دیگر از دلایل خیانت زنان است. در برخی موارد مشاهده شده است که فرد حتی نمی تواند با همسر خود زندگی کند و چندین بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است.

 

بهترین راه برای حل این مشکل این است که ابتدا علت این روابط را در سطح فردی مشخص کنید. البته برای این کار باید با روانشناس مشورت کنید. روانشناس تشخیص می دهد که آیا فرد دارای اختلال شخصیت است یا خیر. برخی افراد دارای شخصیت ضد اجتماعی و نابهنجار هستند، باید مداخلات فرهنگی و اجتماعی در سطح خانواده این افراد انجام شود.

 

زن بی بند و بار

 

یکی از دلایل خیانت زنان این است که در گذشته در خانواده ای آشفته بزرگ شده اند. رفتار نادرست گذشته آنها باعث شده است که حتی پس از ازدواج نیز به این کار ادامه دهند. برخی از زنانی که در دوران مجردی با افراد زیادی رابطه داشته اند، زیرا در دوران مجردی نمی توانند به این رابطه صمیمی پایان دهند. آنها رابطه خود را در همان چارچوب قبلی ادامه می دهند.

 

نداشتن رابطه صمیمانه و گرم با همسر

 

یکی دیگر از دلایل خیانت، نداشتن رابطه گرم و صمیمی با شوهر است. وقتی زن و شوهر رابطه خوبی ندارند، احتمال خیانت وجود دارد. برخی از اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان ایجاد می شود یا برخی مشکلات شخصیتی در مرد باعث می شود که او نتواند به همسرش عشق بورزد. عدم محبت، عشق و روابط گرم باعث این خیانت ها می شود.

 

حکم زنا و رابطه نامشروع زن شوهردار با پسر مجرد

 

در خصوص این سوال که زنا و رابطه نامشروع زن متاهل با پسر مجرد چه حکمی دارد؟

 

باید گفت در صورت احراز شرایط زن و اثبات این زنا در دادگاه، زن سنگسار می شود و پسر مجرد در صورت اقرار یا شهادت به صد ضربه شلاق محکوم می شود.

 

البته این برای زمانی است که زن متاهل جوان است. اگر زن شوهردار پیر باشد مجازات او ابتدا صد ضربه شلاق و سپس رجم است. در مورد مجازات زن متاهل و زنا، اگر شوهرش هنوز با او نزديکى نکرده باشد، مجازاتش صد ضربه شلاق است.

 

همچنین این دو نفر نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند و ازدواج آنها با یکدیگر حرمت ابدی دارد.

 

احسان یعنی چی؟

 

اگر شرایط زیر در بالغ وجود داشته باشد و صاحب این شرایط مرتکب زنا شود، زنای این شخص را زنا می گویند.

 

این شرایط عبارتند از:

 

شوهرش در دسترس او بود. شوهرش از نظر جنسی ناتوان نبود. زنا با رضایت و میل زن صورت می گرفت.

 

زنا در دادگاه چگونه ثابت می شود؟

 

زنا در اسلام به این دو صورت ثابت می شود که بر اساس آن مجازات سنگسار زناکار متفاوت خواهد بود.

 

این دو شکل عبارتند از:

 

یا خود شخص به این موضوع اعتراف می کند. یا اینکه 4 شاهد فقط به این موضوع شهادت می دهند.

 

اقرار زناکار آزاد، عاقل و بالغ؛ بدون ترس و ارعاب باید 4 بار اعتراف کند که باید در 4 جلسه اعتراف کند که این کار را کرده است.

 

اگر زنا با اقرار او ثابت شود و زناکار در حین رجم از گودال فرار کند بنابر احتیاط واجب او را در گودال برنمی‌گردانند حتی اگر سنگی به او اصابت نکرده باشد نباید او را برگردانند. .

 

در شهادت 4 نفر هر چهار نفر باید عادل باشند و اگر 2 زن عادل باشند و 3 مرد یا 4 زن عادل نیز شهادت دهند کافی است و زنا ثابت می شود.

 

اگر زنا با شهادت شهود ثابت شود و زناکار از گودال فرار کند، فرار فایده ای ندارد و باید او را به گودال برگرداند و سنگسار کرد.

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: